حجت الاسلام معزالديني امام جمعه موقت يزد: اتحاد همه مردم، راه دستيابي به انرژي هسته‌اي است
‬ 


امام جمعه موقت يزد موضوع انرژي هسته‌اي ايران را جرياني بين‌المللي و بحراني ذكر كرد و گفت: همبستگي و اتحاد همه جانبه مردم بر دستيابي به انرژي صلح آميز هسته‌اي ضروري است.

حجت‌الاسلام" محمدحسن معزالديني" درخطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه يزد افزود:
براي فائق آمدن بر اين بحران بايد دست در دست يكديگر دهيم و جريانات سياسي و احزاب را كنار بگذاريم و از ايران فقط صداي"انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست" بايد بلند شود.

وي خطاب به غربي‌ها وكشورهاي اروپايي گفت: آنها چه بخواهند و چه نخواهند ما از دانش هسته‌اي در كشور در راه صلح آميز آن استفاده خواهيم كرد.

خطيب موقت جمعه يزد موضع كشورهاي استكباري نسبت به موضوع انرژي هسته‌اي ايران را زورگويانه توصيف كرد و گفت: اگر بتوانيم در اين بحران پافشاري و ايستادگي كنيم بايد بر خود بباليم كه غرب را از زدن حرف زور بازداشته‌ايم.

امام جمعه موقت يزد با اشاره به جنايات جنگي و كشتار جمعي آمريكاو صدام خاطر نشان كرد: در قاموس زندگي ديني و دنيوي ما ايرانيان، كشتار جمعي نمي‌گنجد و انرژي هسته‌اي را فقط براي استفاده صلح آميز آن نياز داريم.

وي افزود: در حال حاضر آمريكايي‌ها براي حل بحران كشور عراق دست ياري به سوي كشورمان دراز كرده‌اند و متوجه شده‌اند كه مواضع ايران براي حل مشكلات عراق منطقي و درست است.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود فرا رسيدن فصل بهار را تحول طبيعي و تكويني دانست و گفت: از خاصيت‌هاي زندگي طبيعي تجديد بسياري از مسايل است كه خستگي را از انسان به دور مي‌كند.

وي يادآور شد: اولين روز بهار مصادف است با اربعين سالار شهيدان كه بايد حريم آن را حفظ كرد و مجالس عزاي امام حسين(ع) نيز در اين ايام نبايد تعطيل شود.

معزالديني افزود: حرمت اين روز بزرگ را كه روز پيام شهيدان است بايد حفظ شود

                يزد فردا                 ايرنا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا